11:16:00 AM

Sztuka jest dziwna

Czym jest sztuka jak nie formą atencji? Niejako ku zaspokojeniu wewnętrznych udręczonych uczuć. Pragniemy być, ale ten nasz byt z czasem zamienia się w nonsensowny pęd ku uznaniu większości. Określony kanon tworzenia dusi nas. Chcemy być wyżej, lecz sposobem nie takim, jakim chcielibyśmy. Musimy uklęknąć przed masowym popytem na prostotę. A przecież tak często od was słyszę, że nie lubicie życia łatwego, że dopominacie się czegoś bardziej gwałtownego. Więc czemu wolisz prosto, a zakręty cię męczą. Nie potrafię stwierdzić czy bycie obserwatorem jest atrakcyjniejsze od twórcy. Tworzenie swojej wymyślonej rzeczywistości jest łatwe, a z drugiej strony bardzo mylne. Jako obserwatorzy mamy możliwość dowolnej interpretacji dzieła, dzięki czemu sami tworzymy rzeczywistość utworu. Bardzo często, raniąc.
 Apetyczna komercja syci mnie bardzo. Kolejna statystyka do kolekcji jest jak uciecha dziecka jeszcze mojego nienarodzonego. Często komercyjne działania łączymy z mamoną. To nie jest tak. Mamona to efekt uboczny twojej decyzji. Nie ma w tym nic złego. Po prostu tego chcesz. Nie czuj się gorszy. Każdy z nas w taki czy inny sposób sprzedaje część swoich emocji. Pod postacią miłości, obrazu, utworu, tekstu, gestu, słowu. Najważniejsze, to uświadomić sobie, że to, co tworzymy emanuje cząstką nas. W dziele, które zostaje na zawsze na ziemi. No, chyba że będzie to takie fajne, że kosmici postanowią to wydziedziczyć. A wtedy to artystą wszechstronnym się stajesz.

41 komentarzy:

  1. Masz dar to pisania. Widziałam to już dawno. I się nie zawiodłam. Bardzo rzadko się zdarza, aby ktoś miał tak lekkie pióro. Ale właśnie ja się kocham w takich osobach, z taką lekkością w pisaniu. Ty taką masz, i za to wielkie brawa!
    A jeśli chodzi o treść wpisu, nie wiem w sumie co dodać. Napisałeś wszystko co można, i zgadzam się ze wszystkim. To na pewno. Wolę taką drogę, która w żadnym wypadku nie jest krótsza, uproszczona. Tylko iść tak jak się powinno- pod górkę, choćby nie wiem jak mocno, ale pracować na swój sukces. Ja się nasycam słowami, one wychodzą ode mnie i ze mnie. Bo słowami można się według mnie bardzo dobrze bawić, malować. No robić wszystko z nimi na co się ma ochotę. I to ludzie i każdy powinni pamiętać. Jednak mi sprawia radość i satysfakcję to pisanie, nie czytanie co kto piszę, choć również to uwielbiam, a już zwłaszcza tak dobre wpisy jakie piszesz np. Ty. Ale to malowanie słowami bardziej mnie ciągnie. Docenienie mojej pracy- to szczyt mojego szczęścia i tej wspinaczki pod górę, którą mam na co dzień :)
    Pozdrawiam, Natasza z bloga: jestemnatasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem Ci, że masz racje...szuka jest tym w sumie czym sami chcemy aby była. I jest ona naszymi myslami i tym co mamy w głowie :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/06/white-boho-dress.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrze piszesz. Masz szeroki zakres słownictwa i wiedzy. Wiesz, o czym piszesz, znasz się na tym, a to się ceni i chce się czytać Twoje posty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteś bardzo młody, a jednakże bardzo inteligenty, uwielbiam takich ludzi. Mądrze piszesz i będę tu zaglądać regularnie. A co do tematu, zgadzam się z Toba. I czym byłoby życie bez sztuki?....ozdrawiam
    uwiecznij-chwile

    OdpowiedzUsuń
  5. o dokładnie, najważniejsze jest to, by uświadomić sobie, że to, co robimy musi zawierać cząstkę nas :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twój post bardzo mi pomógł, jako ścisłowiec nie mam kompletnie pojęcia o sztuce. Ciężko jest mi ją zrozumieć i choć w najmniejszym stopniu ogarnąć. Teraz o wiele mi się to rozjaśniło. Dziękuję <3
    mniamka2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasem zastanawiam sie co ze sztuka jest nie tak ze ludzie płaca miliony za pare kropel na plutnie i w jaki sposób zawiera to czasie artysty.
    Tworzyć coś co pozostanie- motyw exegi monomentum/ pośmiertnej sławy, chyba najciekawszy aspekt

    OdpowiedzUsuń
  8. racja, sami możemy stworzyć swoje dzieło. Świetnie piszesz!:*

    Buziaki,
    www.twinslife.pl (klik)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sztuka współczesna jest najdziwniejsza, ze wszystkich sztuk co do tej pory były ;)
    Pozdrawiam i zapraszam na
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Magiczny post, no naprawdę fantastyczny! <3
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow świetnie piszesz.Dla mnie sztuka to coś ciekawego o zarazem magicznego jednak rzadko co potrafie ja zrozumieć.
    Pozdrawiam!
    moda-naszym-swiatem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem zachwycona Twoimi wpisami. Mnie łatwa sztuka, nudzi. Lubię się domyślać ,, co autor miał na myśli'', można przez to bardziej poznać siebie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam czytać twojego bloga. Mimo młodego wieku jesteś bardzo inteligentną osobą z bardzo szerokim zakresem słownictwa. Masz lekkie piórko, bardzo dobrze piszesz przez co bardzo miło, przyjemnie i "lekko" się to czyta.
    A nawiązując do tematu samego wpisu to w pełni się z Tobą zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy post! Uwielbiam czytać takie posty. POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zaliczam się do tych osob, ktore czesto nie rozumieją tak sztuki jak autor by chcial (bądź klucz w egzaminach) ale przecież każdy ma prawo do wlasnej interpretacji i krytyki.

    >> vanillia96.blogspot.com <<

    OdpowiedzUsuń
  17. Piszesz ciekawie. Z przyjemnością przeczytam poprzednie Twoje posty. :) Sztuka współczesna jest dość dziwna. Takie jest moje zdanie.

    http://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziewczynie z Plastyka czyta się to prawie z uśmiechem na twarzy :D
    Dobrze napisałeś, znasz się na rzeczy. Pozdrawiam Cię, już kilka razy tu byłam, może mnie kojarzysz.
    http://bepersevere.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. sztuka od zawsze dla mnie była dziwna i taka już chyba zostanie.;) fajnie piszesz super sie to czyta oby tak dalej:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Sztuka jest dziwna. Z jednej strony są to pieknę rzeczy, a z drugiej dziwne i brzydkie. Sztuką jest to co się komu podoba :)
    http://natalie-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Po prostu wow! Świetny tekst, masz dar pisania :D
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnie napisane! Zawsze jak coś rysuję/maluję jestem ciekawa jak inni to odbiorą, zazwyczaj jest to zupełnie co innego o co mi chodziło :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Rany...są peany, są zachwyty. A ja mam kilka pytań- czym dla ciebie jest akt kreacji? Czy tworząc, myślisz o emocjach odbiorcy? Nie pokusiłbyś się o dłuższe wpisy z pogłębioną analizą zagadnienia? Czegoś mi odrobinę brak.

    OdpowiedzUsuń
  24. Sztuka jest dziwna. A jeszcze trudniejsze jest jej zrozumienie. Każdy rozumie ją inaczej, jest dowolna interpretacja. Czy każdy jest poprawna? Myślę, ze tak. Wszystko jest sztuką.

    OdpowiedzUsuń
  25. Sztuka jest dziwna,ale to w niej jest piękne :) Bardzo dobrze napisany post :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo dobrze napisane. I na pewno będę wpadała częściej.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo dobrze piszesz

    OdpowiedzUsuń
  28. Masz rację sztuka jest przedstawieniem naszych myśli ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Masz racje sztuka nie jest dla każdego.
    flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetnie napisane! Ja od jakiegoś czasu czuję w sobie ciśnienie, żeby wyrazić swoje uczucia, czy poglądy, przez sztukę właśnie. Już niedługo dowiem się, czy dostanę się do Instytutu Sztuki w moim mieście, ciekawe czy podołam zadaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wow, świetnie napisany tekst. Krótko i na temat :) Pozdrawiam!
    artopolosis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  33. masz racje <3
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Pęd za prostotą czy pęd za czymś wyższysm? Moim zdaniem dzisiejsze czasy są ciosem dla zycia i dla powstałej sztuki, nie rozumiemy wartości, a może nie chcemy jej rozumieć?
    Świetnie napisane!
    ----
    http://styluliczny.blogspot.com/


    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo podoba mi się sposób, w jaki piszesz. Masz dość duży zasób słownictwa i mądrze mówisz. Podziwiam !

    Co do sztuki..uważam, że dla każdego jest nią coś innego, każdy interpretuje wszystko inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  36. Idąc z tłumem nie dojdzie się się dalej niż on i nie odkryje własnej drogi. Nie każda ścieżka jest prosta, ale chyba o to tu chodzi, w końcu co będzie cieszyć bardziej, prosta łagodna ścieżka na pagórek czy kręty i stromy w szlak górski?

    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Tworzyć nie umiem, ale uwielbiam być obserwatorem :) Czasami zdarza mi się nad interpretować, wyjść po za granicę i hiperbolizować, ale cóż
    Pozdrawiam serdecznie, powtórzę to po tych 20paru osobach, masz dar do pisania, czekam na więcej, nie mam czego czytać na blogosferze! :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  38. A widzisz... ja tak mam z pisaniem. Szukam nadal szukam siebie w tym, co piszę. Jednak nie swojej istoty, ale formy ekspresji, bo uwidziała mi się reportaż wglądu (nie ma czegoś takiego), ja (s)tworzę... https://ateliermysli.wordpress.com/2017/07/30/swieto-naag-panchami-i-boska-energia-w-joginie/

    OdpowiedzUsuń
  39. Każdy z nas pojmuje sztukę w zupełnie inny sposób. Niektórzy w obrazie widzą coś zapierającego dech w piersiach, a niektórzy jakieś bazgroły. Sztuka na każdym z nas wywiera różne emocje. Możemy postrzegać ją w inny sposób, inaczej ją interpretować. I to jest w niej piękne!
    Pozdrawiam,
    Mój blog<-- zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Tutaj jestem lekkomyślny , Blogger